Zasubskrybuj nasz kanał YouTube, aby zawsze mieć dostęp do świeżych materiałów wideo!

 

Udostępnij

Loading

W poniedziałek 21 lipca w Urzędzie Miasta i Gminy Gołańcz, odbyła się ważna konferencja prasowa poświęcona planowanej modernizacji odcinka linii kolejowej nr 356 Wągrowiec – Gołańcz – granica województwa. Wydarzenie zgromadziło wielu przedstawicieli władz rządowych, samorządowych i kolejowych, którzy wspólnie dyskutowali o rozwoju infrastruktury transportowej w północnej Wielkopolsce.

Konferencja odbyła się pod hasłem: „Modernizacja kluczowej linii kolejowej nr 356: wspólnie dla rozwoju regionu Poznań – Wągrowiec – Gołańcz”, a głównym celem spotkania było przedstawienie zakresu planowanych prac modernizacyjnych oraz omówienie korzyści dla mieszkańców regionu i pasażerów.

Wśród zaproszonych gości znaleźli się:

  • Krzysztof Paszyk – Minister Rozwoju i Technologii
  • Henryk Szopiński – Poseł na Sejm RP X kadencji
  • Bartosz Zawisza – Poseł na Sejm RP X kadencji
  • Tomasz Kranc – Starosta Wągrowiecki
  • Jerzy Springer – Wicestarosta Wągrowiecki
  • Włodzimierz Finke – Zastępca Dyrektora Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego
  • Alicja Trytt – Burmistrz Miasta Wągrowca
  • Wojciech Cibail – Burmistrz Miasta i Gminy Skoki
  • Małgorzata Chmielarz – Wójt Gminy Wągrowiec
  • Robert Torz – Burmistrz Miasta i Gminy Gołańcz
  • Sławomir Maciaszek – Wiceburmistrz Miasta i Gminy Gołańcz
  • Karol Brzeziński – Przewodniczący Rady Miasta i Gminy Gołańcz
  • Maciej Korzeniewski – Zastępca Dyrektora PKP PLK Region Zachodni
  • Janusz Blachut – Kierownik kontraktu PKP PLK S.A.
  • Wojciech Antczak – Kierownik budowy z ramienia firmy Porr S.A.
  • Piotr Sawicki – Dyrektor Regionu Porr S.A.

Przedstawiono szczegóły dotyczące inwestycji, która obejmie m.in.:

  • modernizację torowiska i peronów (o długości od 100 do 200 metrów),
  • zwiększenie komfortu podróży i dostosowanie infrastruktury do potrzeb osób z niepełnosprawnościami,
  • podniesienie poziomu bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych poprzez zastosowanie nowoczesnych systemów zabezpieczeń,
  • umożliwienie kursowania pociągów towarowych o długości do 600 metrów,
  • podniesienie maksymalnej prędkości pociągów pasażerskich do 120 km/h,
  • przywrócenie ruchu kolejowego na nieeksploatowanym obecnie odcinku linii.

Zgromadzeni goście zgodnie podkreślali, że realizacja tego projektu przyczyni się nie tylko do poprawy mobilności mieszkańców, ale także do rozwoju gospodarczego regionu.

Autor postu

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *