Ponad 8 500 testów na przeciwciała COVID-19 trafiło do oferty ponad 110 sklepów sieci Intermarché i Bricomarché, zarządzanych przez Grupę Muszkieterów. Certyfikowany produkt szwajcarskiej firmy Biosynex jest dostępny dla klientów od 24 lub 26 kwietnia br. – w zależności od lokalizacji supermarketu (certyfikat CE). Cena sprzedaży zarekomendowana przez Grupę Muszkieterów właścicielom sklepów Intermarché i Bricomarché to 39,99 zł.
W odpowiedzi na pandemię COVID-19, Grupa Muszkieterów podjęła liczne działania zwiększające bezpieczeństwo klientów oraz pracowników poszczególnych sklepów, centrali i magazynów. Kolejnym krokiem, na który zdecydowała się Grupa, było wprowadzenie do sprzedaży detalicznej testów na przeciwciała wytwarzane przez organizm w odpowiedzi na zakażenie koronawirusem SARS-CoV-2.
– Obserwujemy trendy rynkowe, potrzeby oraz oczekiwania naszych klientów i chcemy jak najlepiej na nie odpowiadać. Dlatego wprowadziliśmy do oferty testy na przeciwciała COVID-19. Nasze sklepy są obecne zarówno w małych, średnich, jak i dużych miastach, dlatego cieszymy się, że dzięki temu umożliwiamy przeprowadzenie testu zainteresowanym osobom. Jednocześnie podkreślamy, że test służy do użytku domowego w celu samokontroli – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.
Test nie służy do wykrycia zakażenia wirusem SARS-CoV-2. Pozwala on natomiast wykryć przeciwciała IgG i IgM, specyficzne dla tego koronawirusa, które świadczą o przebytej chorobie i mogą sugerować nabytą odporność.
Test na przeciwciała COVID-19 jest szczególnie polecany osobom, które miały kontakt z osobą zakażoną, przeszły infekcje o objawach grypopodobnych czy przebywały na kwarantannie i nie wystąpiły u nich objawy, jak również dla wszystkich osób, które chcą sprawdzić, czy były chore.
Źródło: Newseria.pl